måndag 15 juni 2009

Att falla för fort

Min kusin är inte alltid helt klok. Efter att ha sagt upp sig på jobbet har han tydligen funnit en ny hobby. Falla fritt. När han ringde för en stund sen meddelade han glatt att han gjort 5 fallskärmshopp nu i veckan och fler ville han ha. Samatalet fortsatte och någonstans på vägen fann jag mig själv hyrandes en bil åt honom på internet. Och någonstans lite senare började jag fundera på om det inte vore värt de där 190 eurona för att göra ett hopp. Och upptagen av dessa tankar hade jag plötsligt lovat att befinna mig i hans hem okristligt tidig för att hämta ut en bil.

Nu äter jag äckliga corneflakes direkt ur paketet, rensar lite i lådorna och ska strax skölja kloret ur håret. Imorgon fyller Malin år. Och det var allt för denna måndagen.

Inga kommentarer: