onsdag 24 juni 2009

Sluttjatat

Ok. Planen var att avsluta bloggen med något fint. En video hade jag förberett men filen krashade så det blidde inget med det. Hade tänkt skriva nått om tunnelbanan, om när vi diskuterade anständig klädsel i Dubai, om uteliggarna på min gata, om hur Ema blir tokig över att jag inte torkar mig när jag går ur dushen och blöter ner hela lägenheten.

Sen hade jag tänkt avsluta med lite reflektioner och tankar. Några fina ord om tiden som varit, tiden som kommer, människor jag mött och till sist späda på med några klassiska klyshor. Men nu är det såhär. Det finns ingen tid. Jag har grejer upp till öronen att få klart och timmarna bara rusar iväg medan jag rusar efter. Så det blir inget storslaget avslut. Det gör inget. Ord är överflödiga och lika ofta otillräckliga. Ännmer har jag aldrig varit ett fan av varken dramatiska farväl eller urvattnade klyshor. Så mina vänner, det blir inte mer än såhär.

5 månader, 5 dagar, 185 publicerade inlägg, 24 opublicerade och 1 schemalagt till den 1 juli. Det sista blir en klassiker, ruskigt internt och bara en person kommer förstå.

Ses snart!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det super hjärtat!! Ses den 1:a LÄNGTAR!!! Puss å kram!

Ps det får inte plats några kameler i bilen så lämna dem i Dubai!!

Unknown sa...

Jag ska längta efter din blogg. Kanske kan du starta en annan när du kommmer hem.
Puss. Ses imorgon. Jiiipiii!!!!

Anonym sa...

Mycket roande läsning måste jag säga. Du skulle nog kunna bli författare. Du hade mig fängslad iaf. Kram Luis