söndag 14 juni 2009

Dagar som gick

Söndag och jag har legat vågrät hela dagen. Karinas sista dag i Madrid idag och jag planerar att möta upp henne för en bit mat senare. Helgen har varit bäst kort sagt. Innehållit allt en helg ska inehålla. Picknick i parken, bad, sol, regn, balkonger, festival, livemusik och fotbollsspelare från Barcelona. Långa historier som inte kan göras korta.

Har funderat över sommaren idag. Milla är kvar i Tyskland tills början av augusti så Berlin i juli känns som en vattentät plan. Och från Berlin är det nära till lite mer söderut. Där jag kan avsluta nått som började. Eller kanske börja nått som aldrig startade. Spräcka en illusion, bygga ett luftslott. Äta för mycket pistagenötter. Någonting. Vad som helst.

2 kommentarer:

Morrich sa...

Fotbollsspelare från Barcelona?!


Vad lider du av? Berätta nu!

Är det Iniesta så får du ta och ställ upp på vad som helst.

Tänk dig, jag och Andres lirar lite boll i trädgården på Ängsklockevägen medans farsan grillar lite. Sedan går vi alla in och tittar på Beck , dricker lite rödtjut och bara njuter av varandras umgänge.

Mobilen ringer och jag svarar. En polare på andra sidan luren som frågar vad jag gör.

Jag svarar lungt och behärskat.
Jag sitter i soffan och softar med familjen och syrrans man...ANDRES INIESTA!!!!!!

Sandra sa...

Hahaha. Sen börjar han latja lite med grabarna i vasasällskapet. Tränar knattelaget på lidingövallen. Ja fan. Skulle sagt ja när han friade. Vad tänkte jag med?