onsdag 17 juni 2009

Rubriker är svåra

Blää.. vad uttråkad jag är. Har inte gjort ett endaste knop sen sista inlägget. Bagav mig ut för att köpa ett nagellack jag inte hittade och färska grönsaker som jag aldrig orkade tillaga. Mitt rum är en bastu, jag dricker sliskigt isté direkt ur flaskan och har en fryst kycklingfilé tryckt mot pannan i ett försök att svalka mig. Ema kom inrusande för några minuter sen, panikslagen över att ha spillt vatten över hela sin dator. Jag har utfört första "blöt teknik" hjälpen och blåst den med hårtork. Fungerade då jag tappade mobilen i kaffekoppen och fungerade nu.

Har tittat bakåt, tittat frammåt, gått fram och tillbaka och räknat kakelplattor i badrummet. Vickat på fötterna till uttjatad musik, streamat tv-serier tills megavideo blockade min ip-adress och gjort fula grimaser framför spegeln. Ema har försökt locka med äventyr i Madridnatten men jag är bara sådär seg. Sådär ofantligt slö och tung som man bara är när man gjort för lite, för länge. Jag ska vicka på fötterna en stund till, sen sova, vakna tidigt och gå till poolen med flickorna tidigt imorgon bitti. Ja, så får det bli. På återhörane.

Inga kommentarer: